Vrijdag 24 juni stond hopelijk al in je agenda genoteerd als de dag waarop het volgende lerend netwerkbijeenkomst van de proeftuinen vierde pijler door gaat.
Hier zijn we met meer info én vooral met de vraag om je zo snel mogelijk in te schrijven en je voorkeuren voor keuzesessies door te geven.
24 juni, VAC Leuven, vlak aan het station (wegbeschrijving klik hier)
Je kan in de namiddag twee van de onderstaande werksessies bijwonen. Maak je keuze vooraf via de inschrijvingslink onderaan dit bericht.
Digitaal platform voor het ontsluiten van het aanbod van de 4e pijler
Pitch van een nieuw platform/app en de mogelijkheid hier feedback op te geven.
(i.s.m. Sofie Iserbyt van AGII)
Werkende factoren met betrekking tot laaggeletterdheid
Vanuit een concreet voorbeeld gaan we in groep op zoek naar die elementen die helpen om te gaan met deze problematiek. We bespreken ervaringen, bezorgdheden en brengen mogelijkheden in kaart. (i.s.m. proeftuin Antwerpen)
Buddyprojecten: matchingcriteria
Peter De Cuyper van HIVA presenteert recente inzichten over matchingcriteria en gaat aan de hand daarvan met de deelnemers in gesprek over wat bij hen werkt.
Intergemeentelijke samenwerking
Vanuit een concreet voorbeeld starten we de uitwisseling over manieren van intergemeentelijke samenwerking. Vanuit de verschillende ervaringen formuleren we do’s en don’ts.
Aanbod ontsluiten
Op het einde van deze sessie hebben de proeftuinen zicht op wat ‘aanbod ontsluiten’ allemaal kan inhouden, hoe je het kan aanpakken en wat goed werkt of niet. We vertrekken van een concreet voorbeeld en gaan daarna in gesprek. (i.s.m. proeftuin Geraaardsbergen en AGII)
Laagdrempelige activiteiten / Aanbod kwetsbare profielen
Om de meest kwetsbare doelgroepen te bereiken kunnen we werk maken van onze communicatie maar er is tevens nood aan heel laagdrempelige activiteiten. We bekijken een concreet voorbeeld en gaan in gesprek over diverse mogelijkheden. (i.s.m. proeftuin Oostende)
We willen van de gelegenheid dat we elkaar (eindelijk) fysiek kunnen ontmoeten gebruik maken om ook materiaal te delen. We nodigen iedereen dus uit om brochures, flyers, kaartjes, draaiboeken, posters en dergelijke meer mee te brengen om te tonen op de infomarkt. Het kan ook handig zijn om wat naamkaartjes mee te brengen zodat je elkaar handig kunnen contacteren achteraf.
We hebben de dag niet te vol gepland met presentaties en werkgroepen zodat er zeker voldoende tijd is voor informele uitwisseling en gesprekken tussendoor. Het ontbijt, de broodjeslunch en de receptie staan garant voor heel wat inspirerende ontmoetingen met collega’s van de andere proeftuinen en verschillende betrokken instanties.
Het is noodzakelijk om vooraf en ten allerlaatste op 21/6 in te schrijven. Dat doe je via onderstaande link waar je ook de keuzes voor de sessies kan doorgeven.
INSCHRIJVINGSLINK
Heb je vragen? Stuur een mail of zet ze in basecamp.
Heel graag tot volgende week in Leuven!